piątek, 15 czerwca 2012

Czy warto dbać o jakość linków prowadzących do naszej strony

Linki prowadzące do naszej strony można porównać do głosów, jakie oddajemy na w wyborach na osoby, które w nich startują aby zdobyć np. mandat posła. Im głosów jest więcej tym większa szansa na to, że osoby, które je otrzymały, zostaną wybrane. Jest tylko „drobna” różnica w takim porównaniu – ilość linków nie przekłada się automatycznie na ich jakość.
A tymczasem bardzo długo w branży SEO dominował – i jak widzę nadal się to nie zmieniło – pogląd, że im więcej pozyskamy linków z SWLi czy Xrumera, tym „jest większa  szansa” na uzyskanie (szybciej) wysokich pozycji w Google. W wielu przypadkach tak bywa – w końcu algorytm można „ogłupić” – ale od niedawna to się zaczyna zmieniać.
Coraz częściej osoby, zgłaszające swoją stronę do ponownego rozpatrzenia, otrzymują w odpowiedzi taki komunikat:
Przetworzyliśmy żądanie ponownego rozpatrzenia witryny XXXX 29 marca 2012
Właściciel witryny zwrócił się do nas z żądaniem ponownego rozpatrzenia zasad indeksowania następującej witryny: XXX
Przeprowadziliśmy ocenę Twojej witryny. Oceniając witrynę, sprawdzamy, czy nie narusza ona naszych Wskazówek dla webmasterów. Jeżeli nie zauważymy żadnych problemów, ponownie rozważymy indeksowanie witryny. Jeżeli Twoja witryna wciąż nie pokazuje się w naszych wynikach wyszukiwania,poszukaj rozwiązania w naszym Centrum pomocy.
Nie ma informacji o tym, że na stronę został nałożony filtr ręczny. Nie ma także i takiej, że nie podjęto „ręcznych działań”. Ale i na pierwszy rzut oka nic z niego nie wynika. O co chodzi?
Komunikat, o którym napisałem, jest z reguły wysyłany w odpowiedzi na prośbę o ponowne rozpatrzenie odnośnie witryn, które co prawda spełniają Wytyczne Google dla Webmasterów – ale czasami nie do końca. Przykładem tego „nie do końca” jest słaby profil linków przychodzących. Google potrafi wychwycić linki z systemów i jeżeli to widzi, to automatycznie „wykluczy je” z rankingu i przestaną się one liczyć.
Ponieważ Xrumer i SWLe są nadal „mocno w użyciu” warto mieć zatem na uwadze to, co już kilka razy pisałem – dobre linki zdobyć jest trudno, ale za to dają one efekty w średnim i długim okresie czasu. No i nie musimy myśleć o Pandzie czy „innym misiu” – chyba warto spać spokojnie, nie martwiąc się o swoją stronę (czy stronę Klienta) – prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT