wtorek, 12 czerwca 2012

Indeksowanie grafiki w Google – o czym warto wiedzieć

Grafika jest nadal niedoceniana przez webmasterów i pozycjonerów. Nazwy zdjęć nie mają odpowiednich nazw, nie używamy altów, niektóre branże, jak fotograficzna, „rękami i nogami” bronią się przed wstawieniem na stronie jakiegokolwiek tekstu. Czy słusznie?
Niedawno na blogu Google opublikowano ciekawy artykuł odnośnie indeksowania grafiki. Chciałem zwrócić uwagę na kilka pytań i odpowiedzi, jakie zostały w nim umieszczone, a które to zagadnienia dosyć często się pojawiają na blogach czy forach poświęconych pozycjonowaniu.

Czy oryginalny obraz może wyświetlać się niżej w SERPach niż ten sam, znajdujący się na stronie, która go później opublikowała?

Q: We sometimes see the original source of an image ranked lower than other sources; why is this?
A: Keep in mind that we use the textual content of a page when determining the context of an image. For example, if the original source is a page from an image gallery that has very little text, it can happen that a page with more textual context is chosen to be shown in search.
Odpowiedź – TAK. Jeżeli inna strona bardziej zoptymalizuje swój content poprzez dodanie tekstu na stronie, tak właśnie się stanie.

To samo zdjęcie na wielu stronach a ich indeksowanie

Q: Is it a problem if my images can be found on multiple domains or subdomains I own — for example, CDNs or related sites?
A: Generally, the best practice is to have only one copy of any type of content. If you’re duplicating your images across multiple hostnames, our algorithms may pick one copy as the canonical copy of the image, which may not be your preferred version. This can also lead to slower crawling and indexing of your images.
Odpowiedź – TAK. Jeżeli system znajdzie tę samą grafikę na kilku witrynach algorytm wybierze sobie sam wersję kanoniczą
Pomimo tych kwestii, bardzo logicznych dla mnie, nadal wiele osób nie chce „psuć sobie galerii” ich opisami. No cóż, rynek zweryfikuje to sam. Pojawia się bowiem pytanie, co jest gorsze – galeria bez opisu czy strona, która nie wyświetla się wysoko w Google.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT