Pod tym pojęciem mieszczą się wszystkie reklamy wstawiane na zwykłe strony internetowe, dopasowywane automatycznie do ich treści.
W AdSense dla treści mamy do wyboru jednostki linków i boksy reklamowe.
Boksy reklamowe AdSense dla treści
Boksy reklamowe występują w różnych proporcjach (od poziomych bannerów przez prostokąty do jednostek pionowych) i rozmiarach (od małego 234×60 do 728×90). Taki boks zawiera co najmniej jedną reklamę, przy czym większe jednostki zazwyczaj zawierają ich więcej. Przykładowo, w największym prostokącie (336×280) mieści się zazwyczaj 4-5 pojedynczych reklam.Każda reklama w boksie reklamowym składa się z klikalnego tytułu, opisu oraz klikalnego adresu URL witryny docelowej. Na przedstawionym obrazku akurat nie widać adresu URL reklamy.
Wynagrodzenie przy reklamie w formie boksu otrzymujemy za każde kliknięcie w reklamę. Należy przy tym zaznaczyć, że klikalny jest tylko tytuł reklamy i jej adres URL.
Oprócz tego, boksy reklamowe występują również w wersjach graficznych (bannery reklamowe) oraz wideo (w prostokątach 300×250 i 336×280).
Na każdej podstronie naszego serwisu można mieć jednocześnie 3 jednostki boksów reklamowych.
Jednostki linków w AdSense dla treści
Jednostki linków w AdSense często mylone są z AdSense dla wyszukiwania. One wyglądają zupełnie inaczej.Jednostki linków są mniejsze i zawierają tylko pojedyncze, podkreślone hasło lub frazę. Nie zawierają reklam jako takich, tylko hasła/frazy tematyczne. Po kliknięciu w odnośnik (hasło), odwiedzający kierowany jest na stronę Google, na której wyświetlane są reklamy pasujące do tego hasła. Dopiero po kliknięciu w tę reklamę na tej stronie, wydawcy naliczane jest wynagrodzenie.
Z tego względu, skuteczność zarobkowa linkowych jednostek AdSense jest mniejsza, niż skuteczność dużych boksów.
Na jednej podstronie można mieć do 3 jednostek linków. Zazwyczaj wykorzystuje się te jednostki do zapełnienia wolnych przestrzeni na stronie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT