Pytanie wyda się pewnie dziwne, zarówno osobom, które korzystają z
systemów wymiany linków, jak i ty, którzy ich nie używają – świadomie.
Zostało postawione jednak celowo, ponieważ … każda strona ma swoje
racje.
Zwolennicy – SWLe to na chwilę obecną całkiem dobry
sposób na zwiększanie widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania.
Dzięki temu, że można pozyskać dużą ilość linków, pozycjonowany serwis
otrzymuje sporo „głosów”, co sprawia (powinno), że strona szybko idzie w
górę.
Przeciwnicy - Tak, ale to jawna manipulacja wynikami, nieuczciwe podejście, można dodatkowo dostać filtra czy bana … Szkoda ryzykować.
Odpowiadając na pytanie należy przede wszystkim zapytać, co chcemy
osiągnąć. Jeżeli tym celem jest krótkotrwałe podniesienie strony w
SERPach, to użycie SWLa pomoże, chociaż coraz bardziej jest to działanie
niebezpieczne. Nie zgodzę się z twierdzeniami, że trzeba wiedzieć, jak
je używać. To tak, jakby mówić, że wiemy, jak przejechać przez miasto
200 km/h. Że znamy ulice, gdzie nie ma policji. Do czasu …
Jeżeli celem jest długoterminowa obecność w Internecie – lepiej o
Systemach Wymiany Linków zapomnieć. Aby było jeszcze ciekawiej – mało
osób, które używają tych systemów, jest świadomych faktu, że nie budują
sobie oni w ten sposób żadnej „dobrej historii”, w postaci stałych
linków do pozycjonowanej witryny. Pozycjonując ją za pomocą SWLi muszą
ciągle pozyskiwać punkty, aby móc korzystać z systemu. Zabraknie punktów
– można je dokupić. Zabraknie kasy – mamy problem. Linki znikną i cała
praca pójdzie …. na marne :). Łatwo się domyślić, jak zareaguje Google,
jak zobaczy, że do strony, do której prowadziło 100.000 linków, teraz
prowadzi ich … ZERO.
Przy pozycjonowaniu organicznym, gdzie duży nacisk kładziemy na
jakość stron linkujących do naszej witryny, nie dość, że pozyskujemy
linki lepszej jakości – tematyczne, ze stron o unikalnej treści, co
ostatnio bardzo lubi Google, to jeszcze pozyskane linki posiadają lepszą
jakość w tym zakresie, że dzięki ustawicznej obecności w sieci są
lepiej postrzegane przez wyszukiwarkę. Widziałem już sytuacje, gdzie
strona z 400.000 backlinkami była za młodszą domeną, do której
prowadziło jedynie …. 750 linków (dane wg Yahoo).
Na koniec należy jeszcze pamiętać o walce, jaką Google wydało linkom
nietematycznym, w tym SWLom. Obecnie aby osiągnąć sukces w
pozycjonowaniu należy pozyskiwać ich tysiące, aby osiągnąć sukces, co
nierzadko udaje się załatwić dosłownie kilkoma tematycznymi serwisami.
A że Polakowi się z reguły nie chce i idzie na skróty – no cóż, czas pokaże, kto miał rację :).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT