Pytanie stawia sobie każdy przed publikacją strony internetowej.
Mamy tutaj trzy możliwości: przed umieszczeniem strony na serwerze, w
trakcie prac wdrożeniowych oraz na samym końcu, kiedy mamy już wszystko
zapięte na ostatni guzik. Którą możliwość wybrać, jakie są plusy i
minusy każdej z nich?
PRZED
W przypadku tej odpowiedzi sprawa jest bardzo prosta. Aby promować
stronę, musi ona istnieć. Nie można promować czegoś, co nie istnieje.
Tak samo, jak nie da się promować witryny składającej się tylko z jednej
strony, na której jest napis „W budowie”. O tym, jak wysoko strona
znajdzie się w indeksie, obok działań ją promujących, decyduje PRZEDE
WSZYSTKIM zawartość strony. Przy jej braku strona nie znajdzie ona
uznania w oczach robotów wyszukiwarek, co z kolei sprawi, że nie będzie
się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania.
PO
Często jest tak, że o pozycjonowaniu myślimy dopiero jak zbudujemy
finalną wersję strony. Poświęcamy miesiące na dopracowanie naszego
wymarzonego sklepu internetowego, po czym zaczynamy jego promocję
witryny w sieci i … nic. Dopiero po czasie zauważamy pewnie
niedociągłości, które można było wyeliminować już na etapie budowy
sklepu.
1) Stworzona witryna jest niezoptymalizowana pod względem struktury pod wyszukiwarkę.
Brakuje nagłówków (lub są źle ustawione), nie ma canonical tagów, co w
przypadku sklepów internetowych często MUSI mieć miejsce, nie są
właściwie (w ogóle) opisane obrazki. Bardzo często … witryna nie ma
(prawie) żadnej treści – a roboty muszą się o coś „zahaczyć”. Jak
będziemy pozycjonować np. główną stronę o sprzęcie rowerowym, skoro
strona wejściowa sklepu składa się z hasła w stylu „Witamy w naszym
sklepie”
2) Nie mamy ustalonych słów kluczowych lub też mamy ale nie są one właściwie użyte na stronie.
Aby skutecznie promować serwis pod pewne frazy należy dążyć do
umieszczenia ich w odpowiednich miejscach na stronie – w tytule,
nagłówkach, treści itp. – bez spełnienia tych warunków nie da promować
serwisu. Jeżeli nie wiemy, jakie słowa kluczowe są najlepsze dla naszej
witryny, należy poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad nimi,
zaczynając od stworzenia swojej listy, po rozmowy z przyjaciółmi czy
użycie dostępnych narzędzi istniejących w Sieci, takich jak analiza słów
kluczowych czy trendów dostępnych w narzędziach Google.
Reasumując: wydaje się, że najlepsze rozwiązanie to promowanie strony
wtedy, gdy nabierze ona ostatecznego kształtu. Jednak zostawienie
optymalizacji na sam koniec może skutkować znacznymi kosztami
dopasowania serwisu pod wyszukiwarki – nie mówiąc już o stracie czasu.
W TRAKCIE
Jest jeszcze trzecie rozwiązanie, o którym mało osób pamięta.
Pozycjonowanie wymaga czasu, zbudowanie dobrej witryny – też. Jeżeli
zatem prace nad naszym np. sklepem internetowym będą trwały rok czasu,
dopiero po tym okresie większość firm wdraża w życie plany promocji
sklepu, tracąc rok… Lepiej jest zbudować wstępną wersję witryny, nawet
na zasadzie strony informującej o tym, co się na niej niedługo znajdzie,
z miarę rozbudowaną treścią (kilka witryn, formularz kontaktowy itp) – a
następnie umieścić ją w sieci. Dzięki temu zostanie ona zauważona przez
roboty, a jak się dobrze postaramy, także i przez ludzi. W
międzyczasie, równolegle z pracami wdrożeniowymi, analizować
konkurencję, ruch na zadane frazy oraz optymalizować cały czas stronę
pod wyszukiwarki.
Osobiście polecam ostatnie rozwiązanie :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT