poniedziałek, 11 czerwca 2012

Kiedy zacząć pozycjonowanie strony internetowej?

Pytanie stawia sobie każdy przed publikacją strony internetowej.  Mamy tutaj trzy możliwości: przed umieszczeniem strony na serwerze, w trakcie prac wdrożeniowych oraz na samym końcu, kiedy mamy już wszystko zapięte na ostatni guzik. Którą możliwość wybrać, jakie są plusy i minusy każdej z nich?
PRZED
W przypadku tej odpowiedzi sprawa jest bardzo prosta. Aby promować stronę, musi ona istnieć. Nie można promować czegoś, co nie istnieje. Tak samo, jak nie da się promować witryny składającej się tylko z jednej strony, na której jest napis „W budowie”. O tym, jak wysoko strona znajdzie się w indeksie, obok działań ją promujących, decyduje PRZEDE WSZYSTKIM zawartość strony. Przy jej braku strona  nie znajdzie ona uznania w oczach robotów wyszukiwarek, co z kolei sprawi, że nie będzie się pojawiać wysoko w wynikach wyszukiwania.
PO
Często jest tak, że o pozycjonowaniu  myślimy dopiero jak zbudujemy finalną wersję strony. Poświęcamy miesiące na dopracowanie naszego wymarzonego  sklepu internetowego, po czym zaczynamy jego promocję witryny w sieci i … nic. Dopiero po czasie zauważamy pewnie niedociągłości, które można było wyeliminować już na etapie budowy sklepu.
1) Stworzona witryna jest niezoptymalizowana pod względem struktury pod wyszukiwarkę. Brakuje nagłówków (lub są źle ustawione), nie ma canonical tagów, co w przypadku sklepów internetowych często MUSI mieć miejsce, nie są właściwie (w ogóle) opisane obrazki. Bardzo często … witryna nie ma (prawie) żadnej treści – a roboty muszą się o coś „zahaczyć”. Jak będziemy pozycjonować np. główną stronę o sprzęcie rowerowym, skoro strona wejściowa sklepu składa się z hasła w stylu „Witamy w naszym sklepie”
2) Nie mamy ustalonych słów kluczowych lub też mamy ale nie są one właściwie użyte na stronie. Aby skutecznie promować serwis pod pewne frazy należy dążyć do umieszczenia ich w odpowiednich miejscach na stronie – w tytule, nagłówkach, treści itp. – bez spełnienia tych warunków nie da promować serwisu. Jeżeli nie wiemy, jakie słowa kluczowe są najlepsze dla naszej witryny, należy poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad nimi, zaczynając od stworzenia swojej listy, po  rozmowy z przyjaciółmi czy użycie dostępnych narzędzi istniejących w Sieci, takich jak analiza słów kluczowych czy trendów dostępnych w narzędziach Google.
Reasumując: wydaje się, że najlepsze rozwiązanie to promowanie strony wtedy, gdy nabierze ona ostatecznego kształtu. Jednak zostawienie optymalizacji na sam koniec może skutkować znacznymi kosztami dopasowania serwisu pod wyszukiwarki – nie mówiąc już o stracie czasu.
W TRAKCIE
Jest jeszcze trzecie rozwiązanie, o którym mało osób pamięta. Pozycjonowanie wymaga czasu, zbudowanie dobrej witryny – też. Jeżeli zatem prace nad naszym np. sklepem internetowym będą trwały rok czasu, dopiero po tym okresie większość firm wdraża w życie plany promocji sklepu, tracąc rok… Lepiej jest zbudować wstępną wersję witryny, nawet na zasadzie strony informującej o tym, co się na niej niedługo znajdzie, z miarę rozbudowaną treścią (kilka witryn, formularz kontaktowy itp) – a następnie umieścić ją w sieci. Dzięki temu zostanie ona zauważona przez roboty, a jak się dobrze postaramy, także i przez ludzi. W międzyczasie, równolegle z pracami wdrożeniowymi, analizować konkurencję, ruch na zadane frazy oraz optymalizować cały czas stronę pod wyszukiwarki.
Osobiście polecam ostatnie rozwiązanie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT