Nie sposób temu stwierdzeniu odmówić racji. Rzeczywiście, im większa jednostka, tym więcej pieniędzy będzie nam zarabiać, bo tym częściej będzie klikana. Z czego to jednak wynika? W mojej ocenie, przede wszystkim z dwóch czynników:
- im większa jednostka reklamowa, tym więcej zajmuje (fizycznie) miejsca na stronie, zatem tym większa jest szansa, że padnie na nią wzrok odwiedzającego,
- w większych jednostkach mieści się więcej reklam, więc jest większa szansa, że któraś z nich świetnie trafi w oczekiwania czytelnika.
Nie byłbym jednak sobą, gdybym kiedyś nie przeprowadził testu porównawczego skuteczności reklam AdSense w zależności od ich wymiarów. Przetestowałem równolegle emisję czterech formatów boksów reklamowych o wymiarach:
- 120×240,
- 200×200,
- 300×250,
- 336×280.
- jednostka 120×240 osiągnęła wynik CTR w wysokości X% i eCPM w wysokości Y€,
- jednostka 200×200 miała CTR w wysokości 1,4 X% i eCPM w wysokości 1,35 Y€ (odpowiednio o 40% i 35% więcej),
- jednostka 300×250 dała CTR wynoszący 3,1 X% i eCPM 2,72 Y€ (nieco więcej i trochę mniej, niż trzykrotnie lepsze, niż pierwsza jednostka),
- jednostka 336×280 osiągnęła CTR 3,8 X% i eCPM 3,98 Y€ (czyli była prawie czterokrotnie lepsza od pierwszej).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT