wtorek, 12 czerwca 2012

Wielkosc REKLAM ?

Jeden z dogmatów stosowania reklam AdSense na stronach mówi: wykorzystuj zawsze największe jednostki, bo największe jednostki zarabiają najlepiej.
Nie sposób temu stwierdzeniu odmówić racji. Rzeczywiście, im większa jednostka, tym więcej pieniędzy będzie nam zarabiać, bo tym częściej będzie klikana. Z czego to jednak wynika? W mojej ocenie, przede wszystkim z dwóch czynników:
  • im większa jednostka reklamowa, tym więcej zajmuje (fizycznie) miejsca na stronie, zatem tym większa jest szansa, że padnie na nią wzrok odwiedzającego,
  • w większych jednostkach mieści się więcej reklam, więc jest większa szansa, że któraś z nich świetnie trafi w oczekiwania czytelnika.
I dlatego ja zazwyczaj wstawiam tylko największe prostokątne jednostki — 336×280 lub 200×250 pikseli. Z mniejszych jednostek korzystam tylko tam, gdzie nie mam miejsca na te duże.
Nie byłbym jednak sobą, gdybym kiedyś nie przeprowadził testu porównawczego skuteczności reklam AdSense w zależności od ich wymiarów. Przetestowałem równolegle emisję czterech formatów boksów reklamowych o wymiarach:
  • 120×240,
  • 200×200,
  • 300×250,
  • 336×280.
Wyniki oczywiście były na korzyść ostatniej, największej jednostki. Chciałbym Wam je przedstawić, ale z racji zasad AdSense zmuszony jestem podać je w wartościach względnych, odnosząc je do pierwszej, najmniejszej jednostki:
  • jednostka 120×240 osiągnęła wynik CTR w wysokości X% i eCPM w wysokości Y€,
  • jednostka 200×200 miała CTR w wysokości 1,4 X% i eCPM w wysokości 1,35 Y€ (odpowiednio o 40% i 35% więcej),
  • jednostka 300×250 dała CTR wynoszący 3,1 X% i eCPM 2,72 Y€ (nieco więcej i trochę mniej, niż trzykrotnie lepsze, niż pierwsza jednostka),
  • jednostka 336×280 osiągnęła CTR 3,8 X% i eCPM 3,98 Y€ (czyli była prawie czterokrotnie lepsza od pierwszej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT