Chyba źle postawiłem pytanie… Może inaczej – można powiedzieć
rzeczywiście, że pozycjonowanie może być tak tanie – jednak praktycznie w
każdej sytuacji nie przyniesie ono zamierzonego efektu. Powód?
Pozycjonowanie to normalna działalność biznesowa. Ma swoje koszty,
wymaga, jeżeli ma być wykonane we właściwy sposób, odpowiedniego nakładu
pracy. Przyjmując, że średnio za godzinę płaci się w Polsce 10 zł,
odpowiedzmy sobie przede wszystkim na pytanie, czy za godzinną pracę
można dobrze wypozycjonować stronę internetową?
Z drugiej strony są frazy, pod które możemy witrynę łatwo umieścić na
TOPie. Jest jednak tutaj pewien mały „myk” – takie frazy nie przełożą
się bezpośrednio np. na zwiększenie sprzedaży w naszym sklepie
internetowym, ponieważ ludzi ich nie wpisują w wyszukiwarkę. A jak nie
wpisują, to zwyczajnie nie znajdą naszej witryny. A jak nie znajdą
naszej witryny, to po prostu nic od nas nie kupią…
Przyjmijmy teraz, że pozycjonujemy kogoś pod 40 fraz za 10 $. W
zaokrągleniu mamy 400 $ miesięcznie za nicnierobienie. Dobre, prawda?
Kilkudziesięciu takich Klientów i można żyć … Jednak czasy się zmieniły i
Klienci są coraz lepiej wyedukowani pod kątem SEO. Wiedzą – często
orientacyjnie, ale jednak – czego można się spodziewać po
pozycjonowaniu, mają z reguły kilka ofert z różnych firm SEO i
wybierając tę właściwą firmę z pewnością zwrócą uwagę na znaczne różnice
cenowe między „wybrańcem” a resztą. Pomijam tutaj zdrowy rozsądek –
żaden właściciel firmy z reguły nie będzie płacił nawet 400 $ przez np.
24 miesiące, skoro nie będzie miał żadnych wejść na stronę z
wyszukiwarki. W końcu wypowie umowę o pozycjonowanie – i pozostanie
tylko dziwić się, że czekał z tym krokiem tak długo. No i – jako
właściciel firmy wie, że pewne prace wymagają określonych nakładów i
jest to temat nie do przeskoczenia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT