wtorek, 12 czerwca 2012

Pozycjonowanie oparte na linkach będzie mniej skuteczne. Czy juz linki z Google+ wpływaja na SERPy?

Od dawien dawna na pozycje strony w Google wpływały przede wszystkim linki. Owszem, gdybym napisał, że treść się dla Google nie liczy, to zaraz wpadłbym „pod obstrzał” wielu osób :). W końcu treść, zwłaszcza ostatnio, odgrywa coraz większą rolę „oczach wyszukiwarki”.
Od momentu pojawienia się Google+ wiele osób zastanawiało się, jaki będzie wpływ linków, umieszczonych w tym serwisie, na pozycje stron. Wiemy, że będąc zalogowanym system prezentuje nam np. informacje o tym, kto dał „plusika” jakiejś stronie – pomaga to podejmować decyzje o wejściu – albo i nie – na dany serwis.
Ale to wszystko działa przy zalogowaniu. Google wprawdzie testuje wpływ Google+ na SERPy także i dla niezalogowanych użytkowników, o czym autor poniższego artykułu mówił kiedyś w jednym z wywiadów opublikowanych w Sieci, który oglądałem kilka miesięcy temu

 z której moim zdaniem jasno wynika, że wpływ linków na pozycje strony w Google będzie malał.
Obecnie jak zadamy pytanie w Google np o wybrane jezioro, otrzymamy strony, które o nim traktują. Ale to za mało


W przyszłości Google „zrozumie” nie tylko to, że pytaliśmy o jezioro, ale i to, że jezioro jest ciałem „zbudowanym” z wody oraz poda takie informacje, jak temperatura, głębokość czy jego wielkość.
Obecnie, jak wiemy, o pozycji strony decydują, maksymalnie upraszczając sprawę, linki oraz treść zawarta na stronie. Ale to się zmienia.


 nadchodzi czas …. sztucznej inteligencji. Prace już trwają

 Jak wpłynie to na nas? Jak wpłynie to na branżę SEO?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT