Dziś kanały URL są już potrzebne mniej, niż kiedyś. Dziś można oglądać zarobki z AdSense w Google Analytics i można tam znaleźć najlepsze (najlepiej zarabiające) podstrony, dostępny jest także raport z zarobków AdSense w poszczególnych witrynach.
Mimo to, kanały URL wciąż znajdują zastosowanie.
Dane w Google Analytics oczywiście są bardzo wygodne, ale brakuje im kilku funkcjonalności, podobnie jak raportowi o zarobkach z witryn.
Jak działają kanały URL w AdSense?
Na początek trzeba powiedzieć, że kanały URL mierzą skuteczność reklam AdSense dla treści i AdSense dla treści na urządzenia mobilne. Funkcjonują więc dwa systemy kanałów URL. Aby mierzyć reklamy na stronie posiadającej wersję zwykłą i mobilną (z mobilnymi reklamami), konieczne jest założenie osobno dwóch kanałów URL w odpowiednich miejscach.Kanał URL mierzy reklamy tam, gdzie zostanie zdefiniowany. Może to być cały serwis, domena, katalog, pojedynczy wpis, itd. Kanały URL definiuje się podając adres serwisu/strony, która ma być mierzona, w taki sposób, jak poniżej:
- www.zarabianie-na-adsense.pl — aby mierzyć skuteczność reklam AdSense na tym blogu,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl — aby mierzyć skuteczność na innej poddomenie (gdyby taka istniała),
- zarabianie-na-adsense.pl — dla mierzenia wszystkich poddomen w ramach tej domeny,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl/dzial-tematyczny/ — to pozwoli mierzyć skuteczność reklam we wszystkich podstronach w danym dziale tematycznym,
- katalog.zarabianie-na-adsense.pl/dzial/artykul.html — dla pomiarów skuteczności na jednej podstronie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT