Bardzo często na zdarza się, że właścicielom firm wydaje się, że ich
witryna nie jest zaindeksowana w Google, ponieważ … jej nie widzą po
wpisaniu do wyszukiwarki. Tymczasem często jest całkiem inaczej i warto w
tym miejscu jasno oddzielić kwestię widoczności strony od jej
zaindeksowania.
Aby sprawdzić, czy dana domena znajduje się w indeksie Google należy użyć komendy site:nazwa_domeny
– bardzo ważne jest, aby nie wstawiać spacji między operatorem a nazwą
domeny. Jeśli witryna jest wyświetlana w wynikach wyszukiwania adresu
URL witryny w Google, oznacza to, że jest uwzględniona w indeksie
wyszukiwarki.
Może zdarzyć się też, że domeny nie widzimy, mimo, że jeszcze
niedawno było inaczej. Może to być spowodowane tym, że została ona
usunięta z indeksu z powodu naruszenia Wytycznych Google dla Webmasterów. Co to wtedy zrobić?
Wbrew różnym opiniom, że Google nie informuje nigdy o naruszeniu
Wytycznych, właściciel domeny, zweryfikowanej w Narzędziach Google dla
Webmasterów, otrzyma poprzez Centrum wiadomości
informację o naruszeniu wytycznych. Może się tak nie stać jeszcze w
przypadku, gdy strona narusza wytyczne w bardzo, ale to bardzo rażący
sposób – ukryty tekst, do tego Systemy Wymiany Linków, brak treści poza
reklamami Adsense, treść skopiowana z innych witryn – chyba wystarczy
już wymieniania naruszeń :).
Właściciel domeny, dzięki informacji o naruszeniu Wytycznych, będzie
miał możliwość usunięcia wszelkich „niedoróbek”, zaś po ich usunięciu i
upewnieniu się, że strona jest zgodna z Wytycznymi dla Webmasterów,
zgłosić prośbę o przywrócenie jej do indeksu.
Należy pamiętać, aby „nie przeginać”. Google z pewnością zapisuje
wszystkie takie podania. Dlatego odradza się np. prosić o przywrócenie
strony do indeksu, ponieważ nasza witryna używała SWLi na stronie,
następnie po jej przywróceniu do indeksu, znowu od razu podpinania
systemu wymiany linków na tej samej stronie - może się to skończyć
bardzo szybko już trwałym banem na daną domenę, czego nikomu nie życzę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT