Kolejny ciekawy temat związany pozycją, jaką zajmuje nasza strona w indeksie Google.
„Wielu ludzi pyta się: Czy TO wpłynie na wzrost mojego
PageRank’u? Mógłbyś powiedzieć im jeszcze raz, że wpływ na pozycje ma
nie tylko PageRank ale i innych 200 czynników? I jak już tutaj jesteśmy –
dlaczego by nie powiedzieć o owych dodatkowych czynnikach”?
No cóż, to fakt, że PageRank jest jednym z najbardziej ważnych
elementów branych pod uwagę przy budowie rankingu. Jednako … jest wciąż
ZALEDWIE jednym z ponad 200 czynników, które są używane do budowania
pozycji stron w indeksie. Nie powinniśmy zatem myśleć tylko o
backlinkach (dosłownie: „nie powinniśmy mieć obsesji na punkcie
backlinków”). Należy pamiętać, że są jeszcze inne elementy, które mają
wpływ na pozycje w SERPach – jak anchor text, tekst zawarty na stronie,
tytuł strony, czy chociażby miejsce, w którym znajduje się dany fragment
tekstu na stronie. Np. „Jeżeli Britney jest TU (w tym miejscu na
stronie), zaś Spears jest TAM, to wpływa to inaczej na ranking, niż
jakby oba te wyrazy były tuż obok siebie”
Dlatego nie możemy mówić tylko o PageRank, musimy pamiętać także i o
innych czynnikach, z których wiele jest logicznych i można się domyśleć
ich wpływu na pozycję. „Secret souse” (czyli tajemnicą) jest to, jak owe
czynniki są połączone ze sobą, jaką wagę ma każdy z nich na to, aby
wyszukiwarka mogła zwracać wysokojakościowe wyniki wyszukiwania.
Ale nadal PageRank jest jednym z 200… z ponad 200 elementów wpływających
na pozycje w SERPach. Dlatego proszę, nie miejcie obsesji na punkcie
PageRank’u i nie zwracajcie tylko na niego uwagi. Sukces osiągnie się
wtedy, jeżeli pomyślisz o tym, aby osoba odwiedzająca Twój serwis
doceniła go, była zadowolona odwiedzając Twoją stronę – i jeszcze
powiedziała o niej swoim znajomym – to jest znak, że strona, osiągnie
sukces w Internecie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT