poniedziałek, 11 czerwca 2012

Czynniki inne niż PageRank wpływające na pozycje w wynikach wyszukiwania

Kolejny ciekawy temat związany pozycją, jaką zajmuje nasza strona w indeksie Google.
„Wielu ludzi pyta się: Czy TO wpłynie na wzrost mojego PageRank’u? Mógłbyś powiedzieć im jeszcze raz, że wpływ na pozycje ma nie tylko PageRank ale i innych 200 czynników? I jak już tutaj jesteśmy – dlaczego by nie powiedzieć o owych dodatkowych czynnikach”?


  No cóż, to fakt, że PageRank jest jednym z najbardziej ważnych elementów branych pod uwagę przy budowie rankingu. Jednako … jest wciąż ZALEDWIE jednym z ponad 200 czynników, które są używane do budowania pozycji stron w indeksie. Nie powinniśmy zatem myśleć tylko o backlinkach (dosłownie: „nie powinniśmy mieć obsesji na punkcie backlinków”). Należy pamiętać, że są jeszcze inne elementy, które mają wpływ na pozycje w SERPach – jak anchor text, tekst zawarty na stronie, tytuł strony, czy chociażby miejsce, w którym znajduje się dany fragment tekstu na stronie. Np. „Jeżeli Britney jest TU (w tym miejscu na stronie), zaś Spears jest TAM, to wpływa to inaczej na ranking, niż jakby oba te wyrazy były tuż obok siebie”


 Dlatego nie możemy mówić tylko o PageRank, musimy pamiętać także i o innych czynnikach, z których wiele jest logicznych i można się domyśleć ich wpływu na pozycję. „Secret souse” (czyli tajemnicą) jest to, jak owe czynniki są połączone ze sobą, jaką wagę ma każdy z nich na to, aby wyszukiwarka mogła zwracać wysokojakościowe wyniki wyszukiwania.



 Ale nadal PageRank jest jednym z 200… z ponad 200 elementów wpływających na pozycje w SERPach. Dlatego proszę, nie miejcie obsesji na punkcie PageRank’u i nie zwracajcie tylko na niego uwagi. Sukces osiągnie się wtedy, jeżeli pomyślisz o tym, aby osoba odwiedzająca Twój serwis doceniła go, była zadowolona odwiedzając Twoją stronę – i jeszcze powiedziała o niej swoim znajomym – to jest znak, że strona, osiągnie sukces w Internecie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

PLEASE COMENNT