Pytanie, które od czasu do czasu wywołuje małe poruszenie na forach,
gdy ktoś, kto wchodzi w temat SEO pyta się użytkowników, czy to prawda,
że można zagwarantować pozycje w Google – „bo taką dostałem ofertę od
firmy zajmującej się pozycjonowaniem”…
Ilekroć czytam tak postawione pytania, zawsze zastanawiam się, kiedy
firmy przestaną wciskać swoim Klientom – obecnym i nowym/potencjalnym –
takie banialuki. Wiem, że branża jest dosyć młoda oraz że sporo firm
chciałoby zarobić na boomie internetowym – ale żeby w ten sposób
podchodzić do biznesu? Przecież to jawne oszustwo i w wielu przypadkach
decyzja o podjęciu współpracy zostaje podyktowana m.in. takim
„zapewnieniem”.
Pozycji nie można zagwarantować z dwóch powodów:
1) Algorytm zna tylko Google – żadna firma pozycjonująca go nie zna.
Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to albo zwyczajnie Ciebie oszukuje, albo …
ma na myśli Adwords (linki sponsorowane). Jednak one nie mają nic
wspólnego z pozycjonowaniem, zatem … to także naciąganie Klienta.
2) Pozycje w SERPach nie są czymś stałym. Dzisiaj
można być na 7 miejscu, jutro na 3, aby na miesiąc spaść do TOP20.
Związane jest to z wieloma czynnikami, przede wszystkim z tym, że jest
wielu właścicieli domen, którzy mają zamiar być jak najwyżej i zrobią
(niektórzy) wszystko, aby ten cel osiągnąć. Drugi powód takiego stanu
rzeczy jest związany z częstymi aktualizacjami algorytmu, który ewoluuje
ustawicznie, aby zwracać jak najbardziej trafne wyniki wyszukiwania.
Takich zmian rocznie jest nawet i 400 w ciągu roku ….
Zachęcam też do rozmów z firmami SEO o pozycjonowaniu, po
wcześniejszym „pobuszowaniu” w Sieci. Wystarczy zadać kilka pytań, na
które znaleźliśmy odpowiedzi w Sieci i już będziemy wiedzieć, z jakiej
klasy „specjalistami” rozmawiamy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
PLEASE COMENNT